سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روایت گر حدیث ما که بدان دلهای شیعیانما را استوار می دارد، از هزار عابد برتر است [امام صادق علیه السلام]
کل بازدیدها:----345149---
بازدید امروز: ----10-----
بازدید دیروز: ----19-----
جستجو:
Image and video hosting by TinyPic
  •  RSS 

  • خانه

  • ارتباط با من

  • پارسی بلاگ

    ثواب هزار شهید - شب هجران

  • لوگوی وبلاگ
    ثواب هزار شهید - شب هجران

    استغفرالله الذی لا اله الا هو الحی القیوم، الرحمن الرحیم، بدیع السموات و الارض، من جمیع ظلمی و جرمی و اسرافی علی نفسی و اتوب و الیه.

    آمین یا رب العالمین

    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

    امام زمان (عجّل الله تعالى فرجه الشّریف) فرمود:
    بر شما واجب است و به سود شما خواهد بود که معتقد باشید بر این که ما اهل بیت رسالت، محور و اساس امور، پیشویان هدایت و خلیفه خداوند متعال در زمین هستیم.
    مطالب بایگانی شده

    لوکوی دوستان من


  • ثواب هزار شهید
    نویسنده: یک دوست سه شنبه 86/11/30 ساعت 10:42 صبح

    امام سجاد(ع) فرمود: «کسی که در غیبت قائم ما بر ولایت و دوستی ما ثابت قدم باشد، خداوند پاداش هزار شهید از شهیدان بدر و احد را به او ببخشاید.»(1)
    غیبت حضرت مهدی(ع) از آزمون های بزرگ الهی است که بندگان خود را بدان می آزماید. این آزمون دشوار، دو گروه را از هم جدا می کند: گروهی که به بهان? ندیدن امام زمان خود، از عقید? به حضرتش برمی گردند. گروهی که آن چنان به ادله و براهین الهی عقیده دارند که امام نادیده را همچون امام حاضر، در دلهای خود، حاضر و ناضر می بینند.
    نکت? مهم این است که: کسانی که محضر رسول خدا(ص) را درک کرده اند و در پیشگاه آن گرامی، به فوض جهاد و فیض شهادت رسیده اند؛ البته مقامی والا دارند.
    اما کسانی که محضر رسول خدا و ائم? هدی(ع) را درک نکرده اند و بر اساس حجت ها و برهان های قطعی عقلی و نقلی، به آن بزرگواران ایمان آورده اند، رتبه ای والاتر از گروه اول دارند. برای آنان که در زمان غیبت امام عصر(عج) هستند، ایمان به رسول خدا و ائم? هدی، همه در ایمان به حضرت خاتم (ص) جلوه گر است.
    ایمان به ولایت آن امام همام، ایمان به غیبت آن حضرت را نیز در بر دارد. و هرکس با توفیق الهی از این دو آزمون دشوار الهی، سرافراز بیرون آید، بر ده ها دشمن بیرونی و درونی غلبه کرده است. چنین کسی پیوسته در دعاهای خود، شهادت در رکاب امام عصر(عج) را از خدایش می خواهد؛ چنانچه هر روز در دعای عهد، از ژرفای جان عرضه می دارد: اللهم اجعلنا مِن أنصاره و أعوانه والذابین عنه والمستشهدین بین یدیه(2)
    بر اساس حدیث یاد شده از حضرت سیدالساجدین صلوات ا... علیه، کسی که در زمان غیبت امام عصر عجل ا... تعالی فرجه، بر ولایت حضرتش ثابت قدم بماند، خدای تعالی اجر هزار شهید از شهدای بدر و احد را به او عطا می کند.
    پی نوشت:
    1- بحارالانوار، ج52، ص125 * 2- مفاتیح الجنان، دعای عهد:« پروردگارا، ما را جزو یاران و یاوران و حامیان و شهیدان در رکابش قرار ده.»

    نظر شما راجع به این مطلب  ()